श्री कृष्ण मूलनिवासी थे और
विदेशी बामनो के कट्टर विरोधी थे . बामनो की विषमता को नस्त्त करने के लिए
उन्होंने "गोपाल काला " का प्रयोजन शुरू किया था . गोपाल काला में सभी जाती
और वर्णों के लोग आपसी भेद भुलाकर एकसाथ खाना खाते थे .यह आपसी भाईचारा बढाने का और बामन वाद को कम करने का श्री कृष्ण का एक प्रयास था .
बामन लोग मूलनिवासी बहुजन लोगो को कमजोर करने के लिए उनकी गाये काटकर खाते
थे . उस ज़माने में जानवर ही सबसे बड़ी संपत्ति थी और बामन उसी सम्पति को
यज्ञ के नाम पर तबाह करते थे . इसलिए कृष्ण ने गाय को और दूध दही को महत्व
दिया था .इसलिए गाय को हमेशा कृष्ण के साथ दिखाते है और कृष्ण को हमेशा दही
पिटे दिखाते है .
बामन लोग मूलनिवासी लोगो पर बहुत अत्याचार करते थे . बामनो के सेनापति को "इन्द्र" कहते थे . इन्द्र हर साल मूलनिवासी बहुजनो से खंडनी वसूल करता था और सभी बामनो में बांटता था ....उस खंडनी को " नैवेद्य " कहते थे . अगर मूलनिवासी कितना भी गरीब क्यों हो , कभी कभी उसे अपनी जमींन , घर या खुद की बेटी भी बेचनी पड़ती थी ; लेकिन "नैवेद्य " देना जरुरी था . नहीं तो बामन इन्द्र उसको तडपा कर मारते थे . श्रीकृष्ण ने मूलनिवासीयो के इस शोषण का कडा विरोध किया था . उन्होंने इन्द्र को जानेवाला नैवेद्य को रोक दिया और अपने मूलनिवासी समाज में ही उसको बाँटना शुरू किया . इससे गुस्सा होकर इन्द्र ने कृष्ण पर हमला किया , लेकिन कृष्ण ने मूलनिवासी यो की मदत से बामन इन्द्र को हरा दिया . इन्द्र और कृष्ण के बीच की लड़ाई को बामनो ने कालपनिक रूप में इस तरह पेश किया है ---इन्द्र ने कृष्ण और उनके साथियों पर बारिश को बौछार की, लेकिन कृष्ण और उनके साथियों ने उंगली पर पर्वत उठाकर बामनो का सामना किया और उनको पराजित किया .
इस कहानी का अर्थ यह है की , कृष्ण ने सभी मूलनिवासी यो को इक्कट्ठा किया और बामनो से लड़ाई की . उन्होंने ने उंगली पर पर्वत उठा लिया , इसका मतलब यह है की, बामनो को पराजित करने के लिए सिर्फ उंगली भर की ताकत ही काफी है . अगर सारे मूलनिवासी सिर्फ अपनी उंगली भर की ताकत का ही इस्तेमाल करते है , तो हम विदेशी बामनो को आसानी से हरा सकते है . यह मेसेज कृष्ण ने हमको दिया है . तो सभी मूलनिवासी बहुजन लोग श्री कृष्ण का अनुसरण करने के लिए "बामसेफ और भारत मुक्ति मोर्चा" में शामिल हो जाओ ....हमारे महापुरुष कृष्ण ने जैसे विदेशी बामनो को हरा दिया था , वैसे ही हम भी बामनो को हरा देंगे और हमारे देश से उन्हें भगा देंगे ....जय मूलनिवासी , भागो बामन विदेशी !!!
बामन लोग मूलनिवासी लोगो पर बहुत अत्याचार करते थे . बामनो के सेनापति को "इन्द्र" कहते थे . इन्द्र हर साल मूलनिवासी बहुजनो से खंडनी वसूल करता था और सभी बामनो में बांटता था ....उस खंडनी को " नैवेद्य " कहते थे . अगर मूलनिवासी कितना भी गरीब क्यों हो , कभी कभी उसे अपनी जमींन , घर या खुद की बेटी भी बेचनी पड़ती थी ; लेकिन "नैवेद्य " देना जरुरी था . नहीं तो बामन इन्द्र उसको तडपा कर मारते थे . श्रीकृष्ण ने मूलनिवासीयो के इस शोषण का कडा विरोध किया था . उन्होंने इन्द्र को जानेवाला नैवेद्य को रोक दिया और अपने मूलनिवासी समाज में ही उसको बाँटना शुरू किया . इससे गुस्सा होकर इन्द्र ने कृष्ण पर हमला किया , लेकिन कृष्ण ने मूलनिवासी यो की मदत से बामन इन्द्र को हरा दिया . इन्द्र और कृष्ण के बीच की लड़ाई को बामनो ने कालपनिक रूप में इस तरह पेश किया है ---इन्द्र ने कृष्ण और उनके साथियों पर बारिश को बौछार की, लेकिन कृष्ण और उनके साथियों ने उंगली पर पर्वत उठाकर बामनो का सामना किया और उनको पराजित किया .
इस कहानी का अर्थ यह है की , कृष्ण ने सभी मूलनिवासी यो को इक्कट्ठा किया और बामनो से लड़ाई की . उन्होंने ने उंगली पर पर्वत उठा लिया , इसका मतलब यह है की, बामनो को पराजित करने के लिए सिर्फ उंगली भर की ताकत ही काफी है . अगर सारे मूलनिवासी सिर्फ अपनी उंगली भर की ताकत का ही इस्तेमाल करते है , तो हम विदेशी बामनो को आसानी से हरा सकते है . यह मेसेज कृष्ण ने हमको दिया है . तो सभी मूलनिवासी बहुजन लोग श्री कृष्ण का अनुसरण करने के लिए "बामसेफ और भारत मुक्ति मोर्चा" में शामिल हो जाओ ....हमारे महापुरुष कृष्ण ने जैसे विदेशी बामनो को हरा दिया था , वैसे ही हम भी बामनो को हरा देंगे और हमारे देश से उन्हें भगा देंगे ....जय मूलनिवासी , भागो बामन विदेशी !!!
madarchod kaay pn bolu nako...shlok punha wach ...tujhyasarkhe madarchod hindu dharmachi badnami karat aahet .... Bhagwadh-geeta punha wach aani mg bol ithe
उत्तर द्याहटवाAani mi baman nahiye aadhich sangto
-ek obc vyakti
this sentences mean....JAB JAB DHARTI
उत्तर द्याहटवाPE PAAP BAREGA
JAB JAB LOG ADHARM KE RASSTE PAR
CHALEGA
TAB TAB VAGAWAN SHRI KRISHNA WILL
COME IN THIS WORLD (IN SOME FORM OR OTHER) or INCARNATE HIMSELF
TO SAVE THIS WORLD, TO SAVE THE
PRIESTS AND TO DESTROY THE EVIL....this
is what i understood. according to some site yada yada hi dharmasya
glanir bhavati bharata
abhyutthanam adharmasya
tadatmanam srjamy aham Whenever there is discrepancies in the
discharge of natural laws of God, then
God incarnates. Either He incarnates
Himself, or He sends His bona fide
representative, or He sends His
powerful representative, like that. So whenever there is incarnation of God, it
is to be understood that there is
discrepancies in the matter of
discharging the laws made by God. And
the laws made by God is called dharma,
dharma, or religion. So religion, you cannot manufacture; I
cannot manufacture. Just like there are
so many religions now, manufactured
by laymen. Oh, they are not religion.
Dharmam tu saksad bhagavat-
pranitam: "Dharma means, religion means, which is made by God." Or His
representative. Not by anyone. Not that
you make a club or association, you
manufacture some idea and it becomes
religion. No. Dharmam tu saksad bha...
Therefore God incarnates. Yada yada hi dharmasya glanir bhavati. Glanir means
when there is discrepancies. In that law,
which is given by God, when there is
discrepancies and people are disturbed,
especially the devotees are disturbed,
when there is satanic influence, there is, devotees are very much disturbed. So
paritranaya sadhunam. When
incarnation comes, now, paritranaya
sadhunam, the first business is to give
protection to the devotees. There is no
necessity of God's coming here to settle up things. There is no necessity. He has
got omnipotential power. He can do
without His presence. But when His
devotees become very much disturbed,
He comes personally. He comes
personally, sends His representative. Paritranaya sadhunam. Sadhunam
means devotees. Paritranaya and
vinasaya ca duskrtam. And,
simultaneously, when He comes, all
these miscreants, they are killed. They
are annihilated. Vinasaya ca duskrtam. Dharma-samsthapanarthaya, and
reestablishing the principle of religion.
Yuge yuge sambhavami. The Lord says,
"I come in different millenniums." It is to demonstrate this truth of the
universality of God's perfection and the
ideal inclusiveness of everything that
this incarnation shone on earth. "Yada
yada hi dharmasya glanir bhavati
Bharata; Abhyutthanam adharmasya tadatmanam srijamyaham. Paritranaya
sadhunam vinasaya cha dushkritam;
Dharma-samthapanarthaya
sambhavami yuge yuge." "Whenever
the balance of the universe is disturbed
by external interference from any of its parts, then I reveal Myself as the Power
of eternal balancing. For the protection
of those who are in harmony, and the
rectification of everything
disharmonious, I incarnate Myself at
every juncture of time." Through these verses of the Bhagavad
Gita, Sri Krishna proclaims the meaning
of his descent for the ascent of the spirit
of man. God's incarnation is a perpetual
act, an eternal occurrence. It is not
merely a historical event that took place centuries back and is not taking
place now. The words, 'Yuge yuge',
imply every juncture of time. At a great
juncture and critical moment and crisis,
God manifests Himself to dissolve that
crisis and conflict. The perpetual incarnation of God is taking place every
moment of time, which is the work of
Vishnu, the Sustainer, who is ever
vigilant in maintaining the harmony of
all creation, which gets disturbed by an
excess of rajas and tamas, distracting desires in the direction of objects of
sense and torpidity due to excessive
fixity caused by dark natures, clouds of
unknowing.